Söndag
02 Okt 10 matcher
Måndag
03 Okt 1 match
Tisdag
04 Okt 4 matcher
Onsdag
05 Okt 6 matcher
Idag 1 match
Fredag
07 Okt 1 match
Lördag
08 Okt 7 matcher
Söndag
09 Okt 6 matcher

Klubbhuset ny officiell partner till SSL

2 september 2022 11:50

När säsongen 2022/2023 drar igång kommer Svenska Superligan för tredje året i rad att använda officiella matchbollar från Klubbhuset. Samtidigt fördjupar parterna samarbetet och Klubbhuset utökar sitt engagemang till att bli officiell partner till världens bästa liga.


Svenska Superligan har samarbetat med Klubbhuset sedan säsongen 2020/2021 och parterna har nu kommit överens om ett fördjupat samarbete framåt. Det innebär att Klubbhuset tar klivet upp till att bli en officiell partner till SSL.

– Vi är väldigt glada och nöjda med att ha kommit överens om ett partnerskap under de kommande tre åren. Klubbhuset är en aktör som verkligen brinner för innebandy på samma sätt som SSL gör. De har under de senaste åren visat att de menar allvar med sitt engagemang och sin förmåga att bidra till att utveckla sporten, säger Harald Glans på Svenska Superligan.

Den officiella matchbollen för SSL har alltså kommit från Klubbhuset under de två senaste säsongerna. Sedan i mitten av säsongen 2021/2022 används dessutom en ny neongul färg.

– Bytet av färg har på kort tid fått en stor genomslagskraft. Bollen känns tack vare den nya färgen ännu bättre än tidigare, både kommersiellt och spelmässigt. Spelarna gillar den nya bollen och den syns bättre, både i arenan och i videosändningar. Intresset för att köpa bollen som sticker ut lite extra blir också större och större med tiden, berättar Magnus Augustsson som är marknadsansvarig på Klubbhuset.

En nyhet som officiell partner är att Klubbhuset får ett ännu större engagemang i att sprida SSL till fler.

– Vi vill hjälpa till att göra en bra produkt ännu bättre och ännu mer synlig via våra olika kanaler. Det ska bli väldigt roligt att låta ännu fler kunna ta del av mer innehållet från SSL, konstaterar Magnus Augustsson.

Klubbhusets hemsida
Ny bollfärg i SSL gör publikupplevelsen bättre